Goda träningsrutiner börjar med små och regelbundna promenader

Hur har det gått i sommar? Har det varit den renässans för hälsa och rörelse som du såg fram dig i våras? Tanken var ju att röra på sig mer och se till att komma ut i andra änden av denna årstid som en starkare och spänstigare människa.
De som verkligen har följt detta spår har insett att det finns en ingrediens, en enda faktor, som allting hänger på: disciplin.

Ett steg i taget, regelbundet

För det viktiga är inte hur mycket vi gör, eller när vi gör det, utan det handlar helt och håller om hur ofta vi gör det. Bättre att du drar igång timern på din klocka från https://mysmartwatch.se/herr/ ett par gånger i veckan och är aktiv i en kvart än att du gör en jätteinsats ytterst sporadisk.
För när det gäller att kultivera vanor är det nämligen regelbundenhet som räknas.

Hemligheten är sedan att med tiden kan dessa korta pass växa till något mer. Dock är det som sagt viktigt att du gör något, ofta, för att bygga upp momentum och vana.
För när man väl har fått in rutinen finns det inget som stoppar en från att börja utveckla det koncept som man känner sig bekväm med.

För många gånger handlar det nämligen om att “lura sig själv” en aning när man sätter igång. Är man för grandios med sina planer är det lätt hänt att de nästan kan överrumpla sig själv. Det är då allting stannar till och man ofta kommer helt av sig.

Senare under året konstaterar man att det inte blev något av det hela denna gången heller och att man gör ett nytt försök i och med det kommande nyårslöftet.
Alltså: börja redan idag med en liten promenad eller något annat. Så gör du likadant minst två gånger till i veckan. Snart kommer du kanske upptäcka hur kul det är och innan du vet ordet av har du blivit din egen PT.