Svettas hemma på vardagsrumsgolvet

Svettas hemma på vardagsrumsgolvet

Kan ni känna känslan av jul?
Nu börjar vi ju svänga in på upploppet till denna stora högtid, då vänner och familj samlas för att sjunga, äta och ge presenter till varandra.
Julen är en unik tid på året, då världen känns lite mjukare och lite snällare.

Därefter följer nyår. Detta fyrverkerisprakande skifte mellan nytt och gammalt. Ett tillfälle då många av oss avger löfte om att leva hälsosammare och röra på oss mer under nästkommande år.

Ska man dra igång med ett “nytt” liv, med mindre skräpmat och mer rörelse, så är det bäst att lägga ribban lågt. Det är lättare att börja ödmjukt och sedan skala upp, än att sikta mot stjärnorna och ge upp efter en månad.

Beroende på hur du är lagd så finns det i huvudsak två sätt att närma sig ett hälsosammare liv på:

1. Du skaffar medlemskap på ett gym.

2. Du börjar träna hemma eller ute.

För de som har disciplinen och är redo att skaffa sig kunskapen så är alternativ två ett attraktivt val. Genom nätet kan du hitta både tekniktips och färdiga pass att ägna dig åt. 
Naturligtvis kan du ta det säkra före det osäkra och gå igenom ett par övningar med en personlig tränare. Trygghet måste stå i fokus, speciellt om man lyfter tungt.

Fördelen med att träna hemma är nämligen att du är hemma. Kort och gott.
Det är nära till “gymmet”, så länge du inte såsar ihop på soffan.

Det går att göra extremt mycket med bara en kettlebell, till exempel. Se bara till att du skyddar golvet från potentiella skador. Skulle något hända kan du alltid hyra in http://fbmaleri.se/ för att se över och reparera skadan.

Värre är det om du skadar kroppen.
Börjar du träna hemma – var som sagt först säker på att du vet vad du gör.